Slimme software, slimme deursloten en slimme meters vormen sterke totaaloplossing voor recreatief ondernemers!
Recranet automatiseert bedrijfsprocessen voor vakantieparken, campings en verhuurders. Door een constructieve samenwerking met Koole Controls als lokale partner, is een koppeling gemaakt tussen het reserveringssysteem van Recranet en de KC SmartHome omgeving van Koole Controls.
- Voor recreatief ondernemers een absolute winst, men werkt immers vanuit één systeem (Recranet Booking) en van daaruit wordt accommodatie- en reserveringsinformatie uitgewisseld met de software van Koole Controls.
- Ook voor gasten een fijne ervaring, omdat zij volautomatisch voorzien worden van alle reserveringsinformatie, alsook de pincode voor toegang tot hun geboekte accommodatie.
- Warmteregulering van de accommodatie kan automatisch georganiseerd worden op basis van in- en uitcheck, wat ervoor zorgt dat niet meer gestookt wordt dan nodig is en dus zorgt voor kostenbesparing.
In gesprek met Sharon de Putter, COO bij Recranet, blijkt wederzijdse tevredenheid over de constructieve samenwerking en de korte lijnen tussen developers van beide bedrijven. De gezamenlijke klant staat centraal wat leidt tot de optimale oplossing.
“De korte lijnen maken het bundelen van onze expertise heel gemakkelijk, zodat we samen snel tot een kwalitatieve oplossing komen voor de klant!”
Aldus, Sharon.
Case in de praktijk: Groenendijk Verhuur
Sinds jaar en dag werkt Groenendijk Verhuur uit Burgh-Haamstede met de software van Recranet. Met Recranet Booking verzorgen zij de verhuur en het beheer van recreatiewoningen in Zeeland. In gesprek met Niels Groenendijk vragen we wat de koppeling tussen Recranet Booking en Koole Controls voor hen betekent.
Hoe onderscheiden jullie je als bedrijf?
“Groenendijk Verhuur is een jong bedrijf dat snel groeit in de recreatieve verhuur. We bieden onze gasten een zorgeloze en moderne vakantie aan in onze vakantiewoningen en appartementen. Ondanks alle digitalisering staan we in nauw contact met onze gasten en kunnen we inspelen op bijna alle wensen van de gast.”
Hoe zetten jullie in op automatisering?
“Onze gasten worden vanaf het moment van reserveren doorverwezen naar de online gastenomgeving van Recranet Booking. Zij ontvangen 24 uur voor aankomst de digitale sleutelcode in de gastenomgeving van Recranet Booking. Hierdoor kan de gast bij aankomst direct de woning betreden, zonder eerst nog langs een receptie of sleuteladres te hoeven rijden.”
Hoe ervaren gasten jullie (digitale) service?
“Onze gasten zijn zeer tevreden over het sleutelsysteem van Koole Controls, ze maken zowel gebruik van de codecombinatie in het slot als van de KC SmartHome app van Koole Controls. Voornamelijk gasten met een lang verblijf gebruiken het liefst de app. Zij zijn volledig zelfredzaam en hoeven vrijwel geen vragen te stellen aan onze back-office.”
Wat is de impact van de koppeling tussen Recranet Booking en Koole Controls op jullie bedrijfsvoering?
“Het heeft een enorm positieve impact gehad op ons bedrijf! Waar we voorheen een drukke front-office hadden met in- en uitcheckende gasten, zijn we nu een volledig digitaal kantoor. Gasten kunnen direct doorrijden naar de woning en wij hebben nu veel meer tijd voor de leuke en gezellige momenten met onze gasten.”
Zou je de koppeling met Koole Controls aanraden aan andere verhuurders?
“We raden de koppeling zeker aan! Vooral in combinatie met de koppeling met de thermostaat is het een duurzame en goede oplossing. Er wordt veel handmatig werk weggenomen, waardoor veel tijd en geld bespaard wordt.”